Læringsmål 1
1
Jeg analyserer simple konstruktioner af rosetter med udgangspunkt i drejninger.
2
Jeg konstruerer simple rosetter i GeoGebra med brug af drejningsværktøjet.
3
Jeg konstruerer mere komplekse rosetter i GeoGebra med brug af drejningsværktøjet.
Læringsmål 2
1
Jeg forklarer, hvordan Fibonaccis talrække udvikler sig.
2
Jeg giver eksempler på, hvor Fibonaccitallene forekommer i naturen.
3
Jeg forklarer, hvordan man kan komme frem til tallet phi med udgangspunkt i Fibonaccis talrække.
Læringsmål 3
1
Jeg analyserer billeders gyldne snit ud fra forprogrammerede GeoGebrafiler.
2
Jeg finder sammenhængen mellem et pentagram og tallet phi.
3
Jeg finder sammenhængen mellem en gylden trekant og tallet phi.
Læringsmål 4
1
Jeg beskriver, hvad der menes med Toulmins argumentationsmodel.
2
Jeg analyserer andres argumenter ud fra Toulmins argumentationsmodel.
3
Jeg konstruerer et argument ud fra Toulmins argumentationsmodel.
Læringsmål 5
1
Jeg påbegynder en problemløsningsproces ved at gøre det klart, hvad der spørges om, og om der er nye ukendte begreber.
2
Jeg påbegynder problemløsningsprocessen og giver et forslag til, hvad resultatet må blive.
3
Jeg gennemfører en problemløsningsproces samt vurderer afslutningsvis resultatet og giver en konklusion på problemet.